Co zrobić z umowami otrzymywanymi pocztą?



Od jakiegoś czasu każdy uczestnik systemu sprzedaży pożyczek za pośrednictwem poczty tradycyjnej otrzymuje dokumenty umów przeniesienia prawa majątkowego. Co z nimi zrobić oraz po co są wysyłane?

 

Umowy w systemie
Uczestnik po zalogowaniu w systemie ma możliwość zapoznania się ze szczegółami ofert kupna pożyczek i postanowić, czy je kupuje. Jeśli się zdecyduje i dokona zapłaty w terminie, umowa zostaje zawarta bez potrzeby podpisywania dokumentu. W aplikacji Pro-Zysk umowy przeniesienia prawa majątkowego można znaleźć w zakładce „Pożyczki trwające” pod przyciskiem „umowa 1”.


w systemie

 

Jednak dla wygody inwestorów Pro-Zysku co miesiąc dla każdego uczestnika drukowane są wszystkie umowy przeniesienia prawa majątkowego z danego miesiąca i wysyłane mu pocztą tradycyjną. Wraz z pierwszą paczką umów każdy uczestnik otrzymał także kserokopię pełnomocnictwa.

 

Co zrobić z dokumentami?
Nie trzeba ich podpisywać (chociaż powinno się), ani zwracać. Czasami pracownik Urzędu Skarbowego przy składaniu PCC-3 prosi o pokazanie umowy zakupu pożyczki, dlatego polecamy ich gromadzenie. Raz w miesiącu uczestnicy otrzymują przesyłkę.

 

Przypominamy, że umowy przeniesienia prawa majątkowego wystawiane w aplikacji Pro-Zysk są tak samo ważne, jak te papierowe. Gdyby pojawiły się dodatkowe pytania, zapraszamy do kontaktu z naszymi konsultantami.